Fraktio

Verkkopalvelu LänsiAuton liiketoimintastrategisena moottorina

LänsiAutolla oli haasteita verkkopalvelunsa luotettavuuden kanssa. Palvelua haluttiin nopeuttaa, tehdä mobiiliystävälliseksi ja käyttäjälähtöisemmäksi. Sivustoa ei suinkaan räjäytetty täysin uusiksi, vaan yhteistyön kautta lähdimme luomaan vankkaa pohjaa verkkopalvelulle, josta LänsiAuto voi lähteä laajentamaan palveluaan tulevaisuudessa.

Projekti oli kokonaisvaltainen ja meille fraktiolaisille erityisen mieluinen. Projektin alussa hankimme arvokasta asiakas- ja työntekijäymmärrystä, koska palvelu kehitettiin niin asiakkaiden käyttöön kuin myös työntekijöiden työn helpottamiseksi.  Millainen asiakaspolku on ja mitä haasteita sen varrella on? Millainen asiakaskokemus ja verkkopalvelun käyttökokemus vastaisi asiakkaiden muuttuviin tarpeisiin? Millainen verkkopalvelu tukisi LänsiAuton strategisia tavoitteita palvelun laajentamiseen tulevaisuudessa? Projektissa lähdettiin hyödyntämään vahvasti palvelumuotoilun metodeja, jotta saimme vastauksia näihin kysymyksiin. Asiakas- ja liiketoimintaymmärrys, ennen kuin verkkopalvelua ja sen infraa lähdettiin koskemaan, antoi mainiot lähtökohdat palvelun kehittämiselle.

Asiakas- ja liiketoimintaymmärrys antoi projektille siivet

Yhdessä asiakkaan kanssa, me keräsimme ymmärrystä koko auton hankinnan polusta ja mitä haasteita siihen liittyy. Näitä lähdimme avaamaan. Projektin aikana auton ostamisen kokemuksen sijaan aloimme suunnittelemaan koko verkkopalvelua auton hankkimisen kulmasta, joka vastaa enemmän nykyisiin ja tuleviin asiakastarpeisiin. Päätökset verkkopalveluun tehtävistä muutoksista tehtiin vahvasti kerätyn asiakasymmärryksen ja datan perusteella ja sen jälkeen aloimme vasta devaamaan. LänsiAuton sivuston kehittämisessä tärkeintä oli, että palvelu tukee LänsiAuton strategiaa ja visiota ja mahdollistaa tulevaisuuden innovaatiot. Verkkopalvelu toimii moottorina LänsiAuton kasvulle.

 

Nyt kun meidän digitaalinen tuote on kunnossa, olemme nopeampia reagoimaan muutoksiin tai kun kehitämme uusia tuotteita tai palveluita. Kehitimme yhdessä Fraktion tiimin kanssa verkkopalvelun, joka on lähellä verkkokauppamaisuutta ja jossa asiakaskokemus on kunnossa. Kotisivumme ovat kaiken lisäksi nyt nopeammat, helppokäyttöisemmät ja erityisen toimivat mobiilissa. Verkkopalvelun kautta työntekijät pystyvät vastaamaan paremmin asiakkaan tarpeisiin.

Henri Molin

Henri Molin

Head of Digital and Business Development, LänsiAuto

Projekti tarjosi mielenkiintoisia haasteita ratkottavaksi ja mahdollisuuden modernisoida pilvipohjaista infrastruktuuria. Lähtötilanteessa sivusto toimi ajoittain epävakaasti, jonka saimme ratkaistua infrastruktuuria parantamalla ja valvontaa lisäämällä. Ratkaisumme paransi sivuston käyttökokemusta.

Kiinnostuitko?

Tuike Järvi

Tuike Järvi

Chief Experience Officer

040 059 2123
tuike.jarvi@fraktio.fi
Joonas Pajunen

Joonas Pajunen

Toimitusjohtaja

050 382 3488
joonas.pajunen@fraktio.fi
Petteri Hellgren Fraktio

Petteri Hellgren

Chief Growth Officer

045 279 3970
petteri.hellgren@fraktio.fi
Käytämme evästeitä sivun kehittämiseen.Lue lisää