Fraktio
emohelttila_heltti

Heltti - työterveyttä niille, jotka ajattelevat työkseen.

Kun perinteisesti työterveystalojen bisnes pyörii sitä paremmin mitä enemmän käyntejä tulee, Heltti keskittää energiansa sairaspoissaolojen sijaan terveysläsnäoloon. Kun asiakasyrityksillä on kiinteät työterveysmaksut, on se sekä yrityksen että työterveyden etu kun työntekijät pysyvät terveinä. Tästä syystä Heltti panostaa erityisen tarmokkaasti ennaltaehkäisyyn ja työssäjaksamiseen.

Jos työterveys keskittyy oireiden hoitoon, ei se panosta ihmisten ja organisaatioiden hyvinvointiin. Heltin missiona on ollut alusta saakka murtaa tämä malli.

Veera Viirintie

Disruptor of healthcare, Heltti

Jäsenet toiminnan keskiössä

Heltin digitaalisten palveluiden yksi tärkeimmistä osioista oli jäsenten käyttöliittymä. Fraktion päävastuuna oli jäsenpuolen käyttöliittymän  suunnittelu ja toteuttaminen. Heltillä oli jo käytössään toimiva tuote, jolla he olivat päässeet fiksusti alkuun. Kaikkeen valmiit tuotteet eivät kuitenkaan taivu, joten käyttöliittymä rakennettiin uudelleen Heltin ja asiakkaiden tarpeiden mukaisesti.

Jäsenten käyttöliittymän ensimmäisessä versiossa tärkein ominaisuus oli viestintäkanava eli mahdollisuus keskustella oman hoitajan tai lääkärin kanssa. Lisäksi palvelusta löytyy mm. ajankohtaiset tiedot, asiakkaan terveyteen liittyvät dokumentit ja terveyskyselyt helttimäisellä otteella. Käyttöliittymä on toteutettu tutulla fronttiteknologiastäkillä: TypeScriptiä, Reactia ja ripaus GraphQL:ää.

Emme halunneet perinteistä konsulttia, joka vain tulee projektiin ja tekee. Halusimme tyyppejä, joka loksahtavat osaksi tiimiä. Tuntuikin siltä, että Panu ja muut fraktiolaiset olisivat olleet meillä töissä.

Aleksi Hoffman

Technology and Development, Heltti

On helppoa olla innoissaan asiasta, johon uskoo ja jossa pääsee edistämään itselle tärkeitä arvoja. Ja ovathan helttiläiset aivan mahtavia tyyppejä!

Panu Leppäniemi

Ohjelmistokehittäjä

Yhteistyötä käyttäjiä kuunnellen

Jäsenkäyttöliittymän rakentamisen lisäksi erittäin mielenkiintoinen osa oli operatiivinen puoli käyttäjien, eli helttiläisten osalta. Kuinka auttaa hoitajia, lääkäreitä ja psykologeja tekemään työnsä niin, ettei törmätä pettymyksillä ja turhautumisilla ladattuun kliseeseen? Valitettavan usein kun kuulee, ettei hoitohenkilökunta pääse tekemään tärkeintä työtään, vaan joutuu naputtelemaan kankeita käyttöliittymiä. Juuri siksi Heltillä on alusta alkaen käyttöliittymät ja järjestelmät tehty helttiläisiä kuunnellen.

Töitä tehtiin tiiviisti helttiläisten ja hörttien (Heltin tekkitiimi) kanssa. Suurimmaksi osaksi työt tapahtuivat Heltin pehmeän kutsuvalla toimistolla, mutta muutama pidempi rutistus tehtiin toimistoltamme käsin. Siinä, että lukittautuu viikoksi lasikoppiin paiskimaan hommia tiukalla fokuksella, on jotain alkukantaisen kaunista.

Kiinnostuitko?

Tuike Järvi

Tuike Järvi

Myyntijohtaja

040 059 2123
tuike.jarvi@fraktio.fi
Joonas Pajunen

Joonas Pajunen

Toimitusjohtaja

050 382 3488
joonas.pajunen@fraktio.fi
Käytämme evästeitä sivun kehittämiseen.Lue lisää