Fraktio

Fonecta Audience Insights auttaa tuntemaan asiakkaasi

Markkinointi- ja datapalveluita tarjoava Fonecta halusi toteuttaa yrityksille täysin uuden ilmaisen verkkopalvelun, joka antaa tärkeää tietoa heidän verkkosivujensa kävijöistä. Fonecta halusi myös luoda uuden markkinointisivuston, jossa heidän monipuolinen dataosaaminensa voidaan tuoda esiin.

Meillä Fonectalla on monipuoliset datavarannot, joita voidaan käyttää kohdentamiseen digitaalisissa kanavissa. Haasteena on ollut se miten sitä voitaisiin tuoda sisäisesti ja ulkoisesti paremmin asiakkaiden tietoisuuteen.

Ville Häkkinen

Head of Programmatic Data, Fonecta

Tavoitteenamme oli kertoa mahdollisimman ymmärrettävällä tavalla Fonectan datatarjoamasta.

Kirsi Leminen

Head of Marketing and Communications, Fonecta

Reactia ensisilmäyksellä

Sisäisen protoilun jälkeen Fonectalla oli uuden Audience Insights -palvelun konsepti selkeänä. He tarvitsivat taitavan kumppanin, jonka avulla kaksi uutta verkkopalvelua rakennettaisiin hyvinkin nopealla aikataululla. Tässä kohtaa Fraktio hyppäsi mukaan kuvaan.

Fraktio vastasi molempien palveluiden visuaalisen ilmeen suunnittelusta ja frontendin toteutuksesta. Jatkokehitysvaiheissa Fraktio otti myös vastuulleen Audience Insights -palvelun backendin kehityksen. Yhdessä Fonectan kanssa loimme kaksi uutta verkkopalvelua: audience-insights.fonecta.fi ja fonecta.fi/data.

Oli huippua lähteä mukaan projektiin, josta oli kova innostus ja pöhinä Fonectan sisällä. Vaikka haasteina oli tiukka aikataulu ja kahden verkkosivuston samanaikainen kehittäminen, niin se toisaalta kannusti ratkaisemaan ongelmia yhdessä tehokkaasti – ei jääty jumiin, vaan aina mentiin eteenpäin. Fonectalaisten kanssa tekeminen oli erittäin ammattimaista ja mikä tärkeintä, hauskaa.

Ville Harvala

Ohjelmistokehittäjä

Tässä projektissa yhdistyi mukava asiakas, tiukka aikataulu ja mielenkiintoinen aihealue. Oli hienoa olla mukana toteuttamassa palvelua, josta on aidosti hyötyä jokaiselle osapuolelle. Win-win-win!

Ville Mikkola

Suunnittelija

Audience Insights on ollut mielenkiintoinen hanke, ja sitä on ollut kivaa tehdä mukavien ihmisten kanssa järkevällä tavalla ja hyvässä hengessä! Hyppäsin mukaan kesken tekemisen, ja se oli helppoa koska kaikilla oli pallo niin hyvin hallussa.

Mikko Forsström

Ohjelmistokehittäjä

Tekemisessä oli alusta loppuun hyvä pössis. Vaikka oli tiukka deadline ja välillä hikikarpalot otsalla, niin joka päivä mukana oli oikeanlainen hauskuus.

Kirsi Leminen

Head of Marketing and Communications, Fonecta

Tulokset

Palvelusta saatu palaute ylitti alkuperäiset odotukset. Julkaisua seurannut kiinnostus oli suurta, jopa niin suurta, että tunnuksia ei saatu jaettua käyttäjille halutulla nopeudella. Tästä suosiosta johtuen käyttöönottoa jatkokehitettiin hyvin pian julkaisun jälkeen ja nyt kuka tahansa voi itse ottaa palvelun käyttöön omille verkkosivuilleen.

Palvelu on ilmaisuudesta huolimatta tuonut välillisesti merkittävää liikevaihtoa Fonectalle. Työkalu on toiminut keskustelunavauksena lisämyynnille ja sitä kautta tuonut uusia yhteistyömahdollisuuksia.

Tämä on jotain todella konkreettista – asennat tägin ja näet millaisia kävijöitä sivuilla liikkuu. Tavoite on ollut demystifioida dataa ja siinä ollaan onnistuttu todella hyvin.

Kirsi Leminen

Head of Marketing and Communications, Fonecta

Palvelu on saanut vauhdikkaan lähdön ja olemme pystyneet tarjoamaan asiakkaillemme parempaa asiakasymmärrystä siitä, minkälaiset ihmiset heidän verkkosivuillaan käyvät. Tästä on hyvä jatkaa ja odotan innolla mitä kaikkea keksimme seuraavaan versioon.

Ville Häkkinen

Head of Programmatic Data, Fonecta

Kiinnostuitko?

Tuike Järvi

Tuike Järvi

Myyntijohtaja

040 059 2123
tuike.jarvi@fraktio.fi
Joonas Pajunen

Joonas Pajunen

Toimitusjohtaja

050 382 3488
joonas.pajunen@fraktio.fi
Käytämme evästeitä sivun kehittämiseen.Lue lisää