Fonecta Audience Insight

Verkkopalvelu, joka auttaa tuntemaan asiakkaasi

Fonecta Audinece insight desktop Fonecta audience insights desktop

Toimiala

Markkinointi ja myynnin edistäminen

Palvelut

UX/UI-suunnittelu
Webkehitys
React

Tärkeää tietoa kävijöistä

Markkinointi- ja datapalveluita tarjoava Fonecta halusi toteuttaa yrityksille täysin uuden ilmaisen verkkopalvelun, joka antaa tärkeää tietoa heidän verkkosivujensa kävijöistä. Fonecta halusi myös luoda uuden markkinointisivuston, jossa heidän monipuolinen dataosaaminensa voidaan tuoda esiin.

Haaste

Fonectalla on monipuoliset datavarannot, joita voidaan käyttää kohdentamiseen digitaalisissa kanavissa. Haasteena Fonectalla on ollut se, miten monipuolisia mahdollisuuksia voitaisiin tuoda sisäisesti ja ulkoisesti paremmin asiakkaiden tietoisuuteen.

Fonecta Audience Insights -palvelu kehitettiin ratkaisuksi alan asiantuntijoiden nähdä ja ymmärtää visualisoitua sivustokäyttäjien dataa entistä monipuolisemmin.

kirsi_leminen

Tavoitteenamme oli kertoa mahdollisimman ymmärrettävällä tavalla Fonectan datatarjoamasta.

Kirsi Leminen Head of Marketing and Communications, Fonecta

Dashboard

Reactia ensisilmäyksellä

Sisäisen protoilun jälkeen Fonectalla oli uuden Audience Insights -palvelun konsepti selkeänä. He tarvitsivat taitavan kumppanin, jonka avulla kaksi uutta verkkopalvelua rakennettaisiin hyvinkin nopealla aikataululla. Tässä kohtaa Fraktio hyppäsi mukaan kuvaan.

Fraktio vastasi molempien palveluiden visuaalisen ilmeen suunnittelusta ja frontendin toteutuksesta. Jatkokehitysvaiheissa Fraktio otti myös vastuulleen Audience Insights -palvelun backendin kehityksen. Yhdessä Fonectan kanssa loimme kaksi uutta verkkopalvelua: Audience Insights sekä Fonecta Data.

Ville_Harvala

Oli huippua lähteä mukaan projektiin, josta oli kova innostus ja pöhinä Fonectan sisällä. Vaikka haasteina oli tiukka aikataulu ja kahden verkkosivuston samanaikainen kehittäminen, niin se toisaalta kannusti ratkaisemaan ongelmia yhdessä tehokkaasti – ei jääty jumiin, vaan aina mentiin eteenpäin. Fonectalaisten kanssa tekeminen oli erittäin ammattimaista ja mikä tärkeintä, hauskaa.

Ville Harvala Ohjelmistokehittäjä, Fraktio
kirsi_leminen

Tekemisessä oli alusta loppuun hyvä pössis. Vaikka oli tiukka deadline ja välillä hikikarpalot otsalla, niin joka päivä mukana oli oikeanlainen hauskuus.

Kirsi Leminen Head of Marketing and Communications, Fonecta
Fonecta Audience insight 1

Tulokset

Palvelusta saatu palaute ylitti alkuperäiset odotukset. Julkaisua seurannut kiinnostus oli suurta, jopa niin suurta, että tunnuksia ei saatu jaettua käyttäjille halutulla nopeudella. Tästä suosiosta johtuen käyttöönottoa jatkokehitettiin hyvin pian julkaisun jälkeen ja nyt kuka tahansa voi itse ottaa palvelun käyttöön omille verkkosivuilleen.

Palvelu on ilmaisuudesta huolimatta tuonut välillisesti merkittävää liikevaihtoa Fonectalle. Työkalu on toiminut keskustelunavauksena lisämyynnille ja sitä kautta tuonut uusia yhteistyömahdollisuuksia.

kirsi_leminen

Tämä on jotain todella konkreettista – asennat tägin ja näet millaisia kävijöitä sivuilla liikkuu. Tavoite on ollut demystifioida dataa ja siinä ollaan onnistuttu todella hyvin.

Kirsi Leminen Head of Marketing and Communications, Fonecta
ville_hakkinen

Palvelu on saanut vauhdikkaan lähdön ja olemme pystyneet tarjoamaan asiakkaillemme parempaa asiakasymmärrystä siitä, minkälaiset ihmiset heidän verkkosivuillaan käyvät. Tästä on hyvä jatkaa ja odotan innolla mitä kaikkea keksimme seuraavaan versioon.

Ville Häkkinen Head of Programmatic Data, Fonecta
Petteri Hellgren

Tarvitsetko apua digitaalisen bisneksesi skaalaamiseen?

Autamme seuraavien askelten määrittämisessä. Laita viestiä ja jutellaan tarkemmin, miten voimme mahdollisesti auttaa.

Ota yhteyttä