24 Center

24 Center Partner – Mobiilisovellus talotekniikan ammattilaisille

Fraktio - Referenssi 24 Center

Toimiala

Talotekniikka,
LVI-alan työt

Palvelut

UX/UI design
Mobiilikehitys
React Native

Uudistunut mobiilisovellus mahdollistaa 24 Centerille kasvun kansainvälisille markkinoille

24 Center on talotekniikan hätäkeskus ja alustapalveluyritys, joka ratkaisee talotekniset ongelmat yhdistämällä esimerkiksi putki-, sähkö- tai lukkotyötä tarvitsevan asiakkaan sekä työn suorittavan talotekniikan ammattilaisen.

Yrityksen palvelukonseptin periaatteena on, että asiakas saa käyttöönsä kaiken taloteknisen osaamisen yhdestä osoitteesta nopeasti ja vaivattomasti. 24 Center ottaa vastaan asiakkaan tilauksen ja välittää työn suoritettavaksi alueella toimiville kumppaniyrityksille. 24 Centerin kumppaniverkostoon kuuluu noin 600 talotekniikka-alan yritystä Suomessa ja Ruotsissa.

24center_toimijat_asiakas

Asiakas soittaa taloteknisessä ongelmatilantessa 24 Centerin päivystykseen.

24center_toimijat_24center

24 Centerin asiakaspalvelija vastaanottaa toimeksiannon ja välittää sen kumppaniverkostolle.

24center_toimijat_partneri

Kumppani hyväksyy työtarjouksen, ottaa asiakkaaseen yhteyttä ja suorittaa toimeksiannon.

Näistä olemme ylpeitä

  • Vankka ja alustariippumaton teknologinen pohja palvelun jatkokehitykselle.
  • Selkeä, helppokäyttöinen ja skaalautuva käyttöliittymä.
  • Käyttäjähallinta ja kumppaniksi liittyminen helpottamaan kumppanien arkea.
  • Parantunut tiedonkulku tuomaan lisäarvoa loppuasiakkaille.
  • Lokalisoidut sovellukset Suomen ja Ruotsin sovelluskaupoissa.
  • Uusi kumppanisovellus mahdollistaa 24 Centerin liiketoiminnan laajentamisen ulkomaille.

Kumppanisovelluksen kehitys strategian painopisteenä

Projektin alkaessa 24 Centerillä oli jo olemassa kumppanien käyttämä mobiilisovellus, jonka perustoiminnot olivat kunnossa. Sovellus täytti käyttäjien perustarpeet, mutta käyttökokemuksen haasteeksi oli ilmennyt pieniä, mutta merkittäviä asioita. Muun muassa ilmoitukset uusista työtarjouksista eivät menneet aina perille, ja sovellus kirjasi käyttäjän joskus itsestään ulos.

24 Center halusi panostaa kumppanisovelluksen kehittämiseen uuden strategiansa mukaisesti. Se halusi luoda sovellukselle alustariippumattoman koodipohjan sekä parantaa käyttökokemusta ensiluokkaiseksi. Asiakkaalla oli mielessään pitkä lista uusia ominaisuuksia, joita sovellukseen haluttiin lisätä, mutta sitä ennen haluttiin luoda vankka perusta kehitystyölle. Siihen 24 Center tarvitsi osaavan kumppanin ja valitsi Fraktion.

Koska sovelluskehitykseen panostaminen on vahva osa 24 Centerin strategista suuntaa, toivottiin Fraktiolta myös panosta kehitystyön ymmärtämiseen liiketoiminnan lähtökohdista. Fraktiolla työskentelytapoihimme kuuluu, että jokaisella tiimiläisellä on ymmärrys asiakkaan liiketoiminnan perusasioista. Kehitystä tehdään käyttäjälähtöisesti pitäen mielessä, mitkä asiat on järkevää toteuttaa liiketoiminnan näkökulmasta.

Fraktion sekä suunnittelijoilta että devaajilta tuli hyviä ideoita palvelun kehittämiseksi. Useat näkemyksistä olivat linjassa strategiamme kanssa ja vahvistivat sitä, että olemme oikealla polulla ja teemme oikeita asioita.

Eero Väänänen 24 Center
Eero Väänänen CTO, 24 Center
24Center-mobiilisovellus-fraktio

Mitä teimme?

  • Käyttäjätutkimus
  • UX/UI-suunnittelu
  • Visuaalinen suunnittelu
  • React Native-sovelluskehitys Android:lle ja iOS:lle
  • Projektinhallinta
  • Rekrytoinnin konsultointi

Käyttäjäymmärrys onnistuneen projektin ensiaskeleena

Käyttäjälähtöisen suunnittelun mukaisesti koimme tärkeäksi osallistaa 24 Centerin kumppaneita uuden sovelluksen kehityksessä, ja projekti aloitettiinkin (etä)käyttäjätutkimuksella jo ennen projektin varsinaista kickoffia. Tämä auttoi empatisoimaan kumppanien kanssa antaen hyvät lähtökohdat uuden sovelluksen kehitykselle.

Haastattelut auttoivat meitä määrittämään sovelluksen käyttäjäryhmiä ja -polkuja sekä ymmärtämään kumppanien arkea. Erinomainen käyttökokemus huomioi kumppanin tarpeet työn eri vaiheissa: informaatiota räätälöidään esimerkiksi toimeksiannon tilan mukaan. Mielenkiintoisia haasteita suunnitteluun toi sovelluksen käyttöympäristöjen ja -laitteiden monipuolisuus. Sovellusta käytetään eri tavoin eri tilanteissa: keikka voidaan ottaa vastaan puhelimella toimistolla, ja tietojen tarkastelua reittiohjeineen jatketaan tabletilla autossa.

Meille syntyi jo ekasta kerrasta luottamussuhde ja fiilis et nää osaa asiansa ja ajattelee asiakkaan silmillä. Fraktion tiimi ajattelee kehitystä bisnesnäkökulmasta eikä vain teknisestä näkökulmasta.

Eero Väänänen 24 Center
Eero Väänänen CTO, 24 Center

24 Centerin tiimi oli tehnyt loistavaa työtä jo ennen projektia, minkä ansiosta mm. käyttäjätyytyväisyys oli jo valmiiksi hyvällä tasolla. Käyttäjälähtöinen ajattelu on sopinut myös hyvin yhteen asiakkaan kulttuurin ja toimintatapojen kanssa.

Lassi Vehviläinen
Lassi Vehviläinen Suunnittelija, Fraktio
24Center-autossa 24Center-autossa_mobile
24 Centerin sovelluksen käyttäjät, talotekniikan ammattilaiset, ovat usein liikkeellä.

Skaalautuva sovellus kansainvälistymisen mahdollistajana

Autoimme 24 Centeria luomaan vankan teknologisen pohjan sovelluksen kehitykselle ja saumattoman käyttökokemuksen kumppaneille. Uuden sovelluksen myötä 24 Center on voinut tuottaa merkittävää lisäarvoa sekä kumppaneilleen että loppuasiakkailleen: tieto kulkee sujuvammin mahdollistaen entistä suuremmat volyymit ja sitä kautta suuremman liikevaihdon kumppaneille.

Sovellukseen tuodut uudet ominaisuudet helpottavat kumppanien arkea. Tämän lisäksi suunnittelussa keskityttiin etenkin sovelluksen rakenteen ja navigoinnin selkeyttämiseen, mikä auttoi huomioimaan 24 Centerin kansainvälistymisen ja sovelluksen jatkokehityksen mukanaan tuomat skaalautumistarpeet.

Sovellus on laadultaan nyt sellainen, että se mahdollistaa 24 Centerin liiketoiminnan laajentamisen ulkomaille ja sitä kautta kasvun. Palvelu on jo käytössä Ruotsissa ja pian sitä pilotoidaan myös muissa Pohjoismaissa.

Sovellus on toiminut kansainvälistymisen mahdollistajana ja mahdollistaa uusien ominaisuuksien tuomisen applikaatioon turvallisesti ja fiksusti.

Eero Väänänen 24 Center
Eero Väänänen CTO, 24 Center
24Center-mobileapplication

Autamme rekytoimaan koodareita

24 Centerillä on pian tarve kasvattaa omaa sisäistä IT-tiimiä ja rekrytä koodareita. Jatkamme yhteistyötä ja tulemme auttamaan asiakasta muun muassa siinä, kuinka koodarirekry kannattaa tehdä ja erityisesti kuinka löytää juuri se osaamiseltaan oikea ja tiimiin sopivin henkilö.

Tiimitasolla olen ollut tosi tyytyväinen Fraktioon, on ollut seniorimpia ja osaavia henkilöitä. Senioriteetti on ollut projektille välttämätön.

Eero Väänänen 24 Center
Eero Väänänen CTO, 24 Center

Olen todella kiitollinen, että 24 Center mahdollisti mun mentorointijaksoni ja pääsin osaksi tiimiä. Olen oppinut valtavasti mobiilisovellusten kehittämisestä ja konsulttina toimimisesta. Yhteistyö Eeron kanssa on ollut helppoa ja vaivatonta.

Riina Moilanen-1
Riina Moilanen Ohjelmistokehittäjä, Fraktio

Lisätietoja

 

Mobiilisovellus-fraktio

Tarvetta mobiilisovellukselle?

Meiltä löytyy kokemusta eri toimialoista ja sovellusten kaupallistamisen tavoista.

Ota yhteyttä