UX- ja käyttäjä­tutkimukset

Keinomme lisätä ja syventää käyttäjäymmärrystä

Suunnittelijat työkoneiden ääressä suunnittelija työskentelee

UX-tutkimus liiketoiminnan tukena

Lopeta arvailu ja mutuilu! Autamme sinua perustamaan päätökset dataan ja tutkittuun tietoon, oli kyse sitten asiakasymmärryksen rakentamisesta, organisaation tarpeiden kartoittamisesta tai tuotekehityksen priorisoinnista.

Tieto luo varmuutta ja pohjaa onnistumiselle

Uskomme asioiden tutkimiseen, kevyeen testaamiseen ja käyttäjälähtöiseen kehittämiseen. Kun liiketoiminnalliset päätökset ja kehitys pohjataan tutkittuun tietoon, on riskejä helpompi hallita, onnistuminen on varmempaa ja säästyy aikaa sekä rahaa. Tutkimuksen avulla saat arvokasta tietoa käyttäjistäsi, voit osallistaa asiakkaitasi palvelun kehitykseen ja ymmärrät, mitä he aidosti ajattelevat tai tarvitsevat.

Meillä on työkaluja, taitoa ja osaamista, joilla hyödynnämme dataa sekä kartoitamme yrityksellenne parhaimmat ja kestävimmät ratkaisut.

Tutkimusmenetelmiämme ovat muun muassa:

  • Syvähaastattelut

  • Käytettävyys- ja käyttäjätutkimukset

  • Persoonatutkimukset

  • Asiantuntija-arvioinnit käytettävyydestä ja saavutettavuudesta

  • Kenttätutkimukset ja havainnointi

  • Auditoinnit

 

Fraktiolaisia workshopissa Fraktiolaisia workshopissa

Millainen tutkimus on sopivan kattava?

Joskus on hyödyllistä tehdä laaja ja syväluotaava tutkimus, joskus taas tietoa ja suuntamerkkejä tarvitaan nopeasti iteratiiviseen kehitystyöhön. Oli tilanne mikä hyvänsä, kannustamme aina tutkimaan mieluummin edes vähän kuin ei ollenkaan.

Esimerkkejä tavallisimmista tutkimuksistamme:

  • Auditoinnit ja asiantuntija-arviot ovat nopea keino löytää kehityskohtia ja esim. saavutettavuus- ja käytettävyysongelmia sekä ylipäätään rajata tutkimuksen tarvetta.
  • Käyttäjäkyselyt auttavat saamaan nopeasti ja paljon määrällistä dataa esim. prototyyppien ja navigointireittien tutkimiseen.
  • Käyttäjätestaukset ja haastattelut ovat suosikkimme! Jo 5–10 haastattelulla saatte valtavasti laadullista tietoa, oli kyse sitten valmiin palvelun testaamisesta tai asiakasymmärryksen keräämisestä.
  • Havainnointi ja kenttätutkimus tehdään juuri siinä ympäristössä, jossa esim. verkkopalvelun käyttöliittymää käytetään.

Voit parantaa asiakaskokemusta vain tietämällä  palvelusi vahvuudet ja heikkoudet

Fraktio-falcon
Paranna asiakaskokemusta

  • Mitä käytettävyysongelmia käyttäjät kohtaavat tällä hetkellä?
  • Vähemmän yhteydenottoja tukipalveluihin
  • Haluttavampi palvelu ja arvokkaampi brändi

Fraktio-falcon
Löydä kasvun mahdollisuuksia

  • Millaisia tarpeita markkinoilla on? Miten näihin voitaisiin vastata?
  • Kokeile uusien ideoiden toimivuutta oikeilla käyttäjillä
  • Opi lisää nykyisistä asiakkaistasi

Fraktio-falcon
Lisää tehokkuutta ja kannattavuutta

  • Enemmän konversioita (esim. osto, yhteydenotto tai täytetty lomake)
  • Pienemmät poistumisprosentit
  • Suurempi keskimääräisen tilauksen arvo

 

Käyttäjätesti_fraktio

Mistä lähteä projektissa liikkeelle?

Me Fraktiolla autamme sinua perustamaan päätökset tutkittuun tietoon. Autamme määrittelytyössä tutkimalla kohderyhmiä ja suunnittelemalla sekä toteuttamalla käyttäjätutkimuksia. Ota yhteyttä ja kartoitetaan tarpeitanne yhdessä.

Kysy lisää

Referenssejä

Fraktio-Palvelut-Design-Antti ja Petteri

Jutellaanko?

Jäitkö pohtimaan, vastaako tutkimus haasteisiinne tai mistä lähteä liikkeelle? Varaa meiltä palaveri matalalla kynnyksellä, niin käydään yhdessä läpi, miten voimme olla avuksi. Design-tarpeitanne kartoittamassa on mukana Design Leadimme Antti Lavio.

Ota yhteyttä