Hyppää sisältöön
Fraktio

Blogi

YrityskulttuuriTeknologiaBisnesDesignItsensä kehittäminen

BisnesDesign

Mikä on Design Sprint?

Design Sprint on prosessi jolla luodaan nopeasti uusia tuotteita, uusia omaisuuksia olemassaoleviin palveluihin, tai ratkaisuja suuriin haasteisiin. Sen suurin hyöty on tiivistää mahdollisesti kuukausien työt yhteen viikkoon. Intensiivisen työviikon aikana jalostetaan ideoista konsepti, tuotetaan siitä prototyyppi ja validoidaan sitä testikäyttäjien kanssa. Tehdään siis paljon ja opitaan! Aluksi oli pitkät prosessit Jake Knapp kehitti Design Sprint -konseptin […]

DesignTeknologia

Demokratian digitalisointi 24 tunnissa – prototyyppi eduskunnan etä-äänestyksestä

Vitali Gusatinsky

Marika Lankinen

Maaliskuussa 2020 poikkeuslakien käyttöönoton myötä eduskunta siirtyi etätöihin. Huoli päätöksenteon jatkumisesta johti Fraktion suunnittelemaan etä-äänestyssovelluksen eduskunnan toiminnan tueksi. Vaikka sovellusta ei lopulta otettu käyttöön lainsäädännöllisistä syistä, olemme ylpeitä siitä, miten nopeasti ja laadukkaasti pystyimme reagoimaan kansallisesti tärkeään haasteeseen. Eduskunta on suomalaisen demokratian sykkivä sydän, jolla on lukuisia päätöksentekoa vaativia tehtäviä. Lakien säätäminen, valtion talousarviosta päättäminen, […]

Itsensä kehittäminenTeknologia

Mikä on “työrobotti” ja mitä sillä voi tehdä?

Kun olin 21-vuotias, opiskelin ammattikorkeakoulussa IT-alaa, kävin ohjelmointikurssia ja sain siitä huonoimman hyväksytyn arvosanan (1). Lopetin koulun pian sen jälkeen ja olin vakuuttunut, että IT-ala ei ole todellakaan minun paikkani. Muutama vuosi myöhemmin sain töitä IT-tuesta, jossa löysin koodaamisen uudelleen työrobottien kautta. Ymmärsin, että huonot kokemukseni johtuivat enemmän tylsästä opetuksesta kuin siitä, etten “osaisi koodata”. […]

BisnesDesign

Onnistu asiakastutkimuksessa – näin teet hyvän haastattelun

Oletko miettinyt, miten voisit lähteä tekemään asiakastutkimusta? Kuinka selvittää asiakkaiden tai loppukäyttäjien haasteita ja toiveita olemassaolevan tai kehitettävän palvelun, sisällön tai prosessin suhteen? Asiakaslähtöiseen kehitystyöhön kuuluu asiakas- tai käyttäjäymmärryksen kartuttaminen. Tapoja on useita, mutta uskallan sanoa, että suunnittelemalla ja toteuttamalla hyvän haastattelun pääset todella pitkälle. Tässä blogissa jaan parhaat, Fraktiolla hyväksi todetut, vinkit ja menetelmät […]

Yrityskulttuuri

Asiakaskokemus
Yrityskulttuuri
Hyödynnä palvelumuotoilua palveluiden kehitystyössä
Oppiminen Fraktiolla
Yrityskulttuuri
Osaamisen kehittäminen Fraktiolla
Touko Päivänsalo
Yrityskulttuuri
Toukon TET-viikko Fraktiolla

Kiinnostuitko?

Joonas Pajunen

Joonas Pajunen

Toimitusjohtaja

050 382 3488
joonas.pajunen@fraktio.fi
Petteri Hellgren Fraktio

Petteri Hellgren

Chief Growth Officer

045 279 3970
petteri.hellgren@fraktio.fi