Hyppää sisältöön
Fraktio

Blogi

YrityskulttuuriTeknologiaBisnesDesignItsensä kehittäminenMuut

BisnesDesign

Onnistu asiakastutkimuksessa – näin teet hyvän haastattelun

Oletko miettinyt, miten voisit lähteä tekemään asiakastutkimusta? Kuinka selvittää asiakkaiden tai loppukäyttäjien haasteita ja toiveita olemassaolevan tai kehitettävän palvelun, sisällön tai prosessin suhteen? Asiakaslähtöiseen kehitystyöhön kuuluu asiakas- tai käyttäjäymmärryksen kartuttaminen. Tapoja on useita, mutta uskallan sanoa, että suunnittelemalla ja toteuttamalla hyvän haastattelun pääset todella pitkälle. Tässä blogissa jaan parhaat, Fraktiolla hyväksi todetut, vinkit ja menetelmät […]

DesignYrityskulttuuri

Hyödynnä palvelumuotoilua palveluiden kehitystyössä

Oletko ollut projektissa, jossa ihmisillä on ollut eri lähtökohtia kehitystyöhön ja yhteistä suuntaa ei tahdo löytyä? Haluaisitko hyödyntää omaa ja kollegoittesi luovuutta ja heivata turhat palaverit ja sen sijaan keskittyä ketterään ja dynaamiseen etenemiseen kustannustehokkaasti ja matalammilla riskeillä? Muotoilun menetelmillä, kuten muotoiluajattelulla ja palvelumuotoilulla, kehitystyö helpottuu huomattavasti. Muotoilun menetelmät auttavat sinua ja tiimiäsi keskittymään oikeisiin […]

Itsensä kehittäminenYrityskulttuuri

Osaamisen kehittäminen Fraktiolla

Oman osaamisen ylläpitäminen ja kasvattaminen on tällä alalla elinehto. Teknologiat kehittyvät jatkuvasti ja uusia toimintamalleja luodaan korvaamaan vanhoja. Kirjastoja syntyy kuin sieniä sateella ja uusia työkaluja sekä näppäriä palveluita vinkkaillaan Slackissä melkein tauotta. Uutta opittavaa on enemmän kuin vuorokaudessa on tunteja. Miten jatkuvassa muutoksessa pystyy keskittymään ja pitämään jonkinlaisen tolkun oman osaamisensa kehittämisessä? Avoimuus ja […]

BisnesDesign

Miten empatia liittyy palvelumuotoiluun?

Miten empatia ja tunteet liittyvät palvelumuotoiluun saati sitten sovellukehitykseen? Kaikki haluavat luoda asiakkailleen kokemuksia, jotka luovat tietynlaisen vaikutuksen. Mutta miten? Millaisia työkaluja palvelumuotoilu tarjoilee empatiatyöhön ja asiakasymmärryksen kehittämiseen? Empatia palvelumuotoilussa tarkoittaa asiakkaan kenkiin astumista ja hänen kokemustensa ymmärtämistä. Empatiaa tarvitaan palvelumuotoilun ja muotoilijoiden avuksi, sillä empatian avulla pystytään pääsemään syvällisempään käyttäjäymmärrykseen, ymmärtämään asiakkaiden toiveita ja […]

Yrityskulttuuri

Asiakaskokemus
Yrityskulttuuri
Hyödynnä palvelumuotoilua palveluiden kehitystyössä
Oppiminen Fraktiolla
Yrityskulttuuri
Osaamisen kehittäminen Fraktiolla
Touko Päivänsalo
Yrityskulttuuri
Toukon TET-viikko Fraktiolla

Kiinnostuitko?

Joonas Pajunen

Joonas Pajunen

Toimitusjohtaja

050 382 3488
joonas.pajunen@fraktio.fi
Petteri Hellgren Fraktio

Petteri Hellgren

Chief Growth Officer

045 279 3970
petteri.hellgren@fraktio.fi