OmaMehiläinen-verkkopalvelu tuo terveyspalvelut asiakkaan luo
Avointa tekemistä useiden projektien hyväksi
Teimme Mehiläiselle kokonaan uuden React- ja TypeScript-pohjaisen verkkopalvelun aiemmin käytössä olleen ratkaisun tilalle. Projektin yhteydessä Mehiläinen sai myös oman design systemin eli komponenttikirjaston, jota se voi hyödyntää kaikissa tulevissakin hankkeissaan. Design system säästää sekä aikaa että rahaa tulevilta hankkeilta, kun suunnittelijoiden ei tarvitse tehdä uudestaan samoja palikoita, jotka on jo kertaalleen toteutettu. Näin on helpompaa ylläpitää visuaalisesti yhdenmukaista ilmettä projektista toiseen ja saavuttaa paras käyttökokemus jopa ilman suunnittelijan työpanosta.
Yhteistyö fraktiolaisten kanssa on ollut todella onnistunutta. Tämä oli hyvä pelinavaus tuleville yhteisille projekteille. Hommat sujuu ja tulosta tulee!
Milka Virta
Development Manager, Digitaaliset palvelut, MehiläinenFraktiolaisten kanssa on ollut ilo työskennellä projektin alkuspeksailuista viimeisiin silauksiin asti. Fraktiolaisten yhteistyötaidot sekä tiimin sisällä että ulkopuolella ovat loistavat, heidän tehokkuutensa vertaansa vailla ja työn laatu moitteetonta. Toivottavasti pääsemme työskentelemään fraktiolaisten kanssa myös jatkossa!
Vivi Mauno
Project Coordinator, Digitaaliset palvelut, MehiläinenTyytyväiset asiakkaat
OmaMehiläisen käyttäjiltä saadun palautteen perusteella palvelu koetaan erittäin onnistuneeksi. Käyttäjäkunta on laaja ja kirjava, joten on selvää että palvelun on oltava helppokäyttöinen ja selkeä. Tässä olemmekin onnistuneet, sillä moni käyttäjä kertoi tarkistavansa laboratoriotulokset mieluiten Mehiläisen palveluista.
Mehiläisellä on meneillään useita makeita projekteja ja Fraktion hypätessä kelkkaan mukaan koimme, että meillä oli paljon annettavaa Mehiläisen arkeen. Autoimme luomaan turvallisen ja kustannustehokkaan rakenteen designeille tuomalla tiimiin osaamista designin versionhallinnasta ja design systeemistä. Haastoimme Mehiläisen toimintatapoja ja olemme hyvää tahtia menossa Open Design suuntaan, jossa designit omistetaan yhdessä ja ne ovat kaikkien ulottuvilla.
Käytettävyystestauksen avulla parempi käyttökokemus
Saimme käytettävyystestauksen avulla selville monia yksityiskohtia, jotka huomioimalla voi pienellä vaivalla saada aikaan ison vaikutuksen käytön sujuvuuteen. Näin Mehiläisen digitaaliset palvelut pystyvät jatkossa tarjoamaan asiakkaille entistäkin onnistuneemman käyttökokemuksen.
Siisteintä käytettävyystutkimuksessa oli tietenkin kaiken perusoivaltamisen lisäksi esitellä tulokset meidän tiimille. Koska pitkien esitysten seuraaminen voi olla joskus puuduttavaa, päätimme työparin kanssa havainnollistaa tuloksia tiimille humoristisen videon avulla, jotta tiedon sisäistäminen olisi kevyempää. Tulimme siis tehneeksi palaverikokemusmuotoilua siinä samalla!