Hyppää sisältöön
Fraktio
palvelumuotoilu-workshop

Opi palvelumuotoilun perusteet

Palvelumuotoilun perusteet -valmennuksessa opit, kuinka voit hyödyntää palvelumuotoilua omassa työssäsi.

Haluatko oppia ymmärtämään asiakkaitasi ja heidän tarpeitaan paremmin?

Palvelumuotoilulla tarkoitetaan palvelujen innovointia, suunnittelua ja kehittämistä muotoilun menetelmiä hyödyntäen. Olet varmasti pohtinut jo kuinka palvelumuotoilu hyödyttäisi juuri sinua ja kuinka voisit hyödyntää sitä työssäsi. Mietitkö miten kehittää palveluitasi ja ymmärtää asiakkaitasi ja heidän tarpeitaan ja näkemyksiään paremmin? Tässä valmennuksessa opit mistä palvelumuotoilussa on kyse, miten voit sitä hyödyntää omassa työssäsi ja kokeilemaan yleisimpiä työkaluja harjoitusten kautta.

Autamme asiantuntijoita ja organisaatioita kehittämään ja kehittymään palvelumuotoilun avulla

Palvelumuotoilu, eli tuttavallisemmin pamu, tarjoaa tarvittavat työkalut liiketoiminnan kehittämiseen tarkastelemalla palveluprosessia asiakkaan silmin. Palvelumuotoilua voi hyödyntää esimerkiksi palvelujen ja digitaalisten ratkaisujen suunnittelussa sekä työelämän muutos- ja kehitystehtävissä.

Ihanan pirteä meininki, tärkeää asiaa joka oli esitetty kiinnostavasti ja innostavasti!

Valmennettava

Asiakaslähtöistä kehitystä palvelumuotoilun työkaluilla

Tässä intensiivisessä valmennuksessa opit:

  • Mitä palvelumuotoilu on
  • Mitä palvelumuotoilun periaatteet ja työkalut ovat ja miten voit hyödyntää niitä arjessasi
  • Mitä kaikkea voi palvelumuotoilla
  • Miten palvelumuotoilua voidaan hyödyntää toimialariippumattomasti
  • Miten opit tuntemaan asiakkaasi
  • Mikä on hyvä tapa aloittaa palvelumuotoiluprosessi
  • Kuinka voit muuttaa palvelusi asiakaslähtöisemmäksi
  • Miksi ihmislähtöinen suunnittelu on askel merkitykselliseen työhön
  • Etäfasilitoinnin perusteita ja taitoja
  • Ideoimaan nopeasti tiimissä ja muuntamaan luovuuden konkretiaksi

Kenelle valmennus sopii?

Palvelumuotoilu valmennus sopii niille, jotka haluavat oppia palvelumuotoilun perusteet, työkalut ja prosessin käytännön harjoitteiden kautta. Palvelumuotoilu on tulevaisuuden taito olet sitten hr-alalla, suunnittelija, tuotepäällikkö, yrittäjä, markkinoija tai muuten vain kiinnostunut aiheesta. Palvelumuotoilu valmennuksen jälkeen voit hyödyntää oppejasi jo seuraavana päivänä, sillä valmennus perustuu konkreettisiin esimerkkeihin, harjoitteisiin ja vinkkeihin, joita voit soveltaa työssäsi helposti. Et tarvitse aikaisempaa kokemusta palvelumuotoilusta.

Mitä opit valmennuksessa?

Tämän päivän kestoisen valmennuksen tavoitteena on nostaa eri alojen asiantuntijoiden palvelumuotoiluosaamista ja antaa työkaluja työn tueksi. Valmennuksessa opit tunnistamaan palvelumuotoilun tarjoamia mahdollisuuksia ja soveltamiskohteita, jotka auttavat sinua kehittämään palveluja asiakaslähtöisempään suuntaan. Opit yhdistämään liiketoiminta- ja design-ajattelua luodessasi ja kehittäessäsi joko täysin uusia tai olemassa olevia palveluja.

palvelumuotoilun käsikirja

Valmennukseen sisältyy Palvelumuotoilun käsikirja, joka pitää sisällään menetelmäpohjia, käytännön harjoitteita ja ohjeita, joka helpottaa palvelumuotoilun soveltamista työhön valmennuksen jälkeen. Opit myös käyttämään Mural-työkalua etäfasilitointiin sekä saat pääsyn Fraktio Academyn Alumni Slack-kanavalle, jonka kautta annamme tukea tarvittaessa.

Saat valmiudet palvelumuotoiluosaamisen hyödyntämiseksi konsultointi- ja asiantuntijatehtävissä. Ja kuten kaikissa design -valmennuksissamme fokuksemme on auttaa osallistujia oppia ajattelemaan ongelmanratkaisua asiakas- tai käyttäjälähtöisesti.

Valmentaja

Valmentajana toimii Fraktion palvelumuotoilija Satu Heikinheimo.

Satu Heikinheimo

Satu on palvelumuotoilun asiantuntija ja muotoilun sanansaattaja. Hän on työskennellyt kehitys-, markkinointi- ja valmennustehtävissä eri toimialoilla kuten rekrytoinnissa, yrittäjyysohjelman johtajana, kehityspäällikkönä tila- ja arkkitehtipuolella kuin myös IT-alalla. Hän on opettanut muotoiluajattelua ja palvelumuotoilua eri alojen ammattilaisille HR-päälliköistä eri alojen yrittäjiin.

 

Satu Heikinheimo Fraktio
Tästä valmennuksesta saat konkreettisia palvelumuotoilun työkaluja omaan työhösi

Tule mukaan oppimaan

Kurssin kesto on 1 päivä ja se toteutetaan etänä. Seuraavat avoimet Palvelumuotoilun perusteet -valmennukset järjestetään

  • 20.5.2021
  • 27.5.2021
  • 10.6.2021
  • 19.8.2021
  • 26.8.2021
  • 2.9.2021
  • 16.9.2021
  • 30.9.2021
  • 14.10.2021
  • 28.10.2021
  • 4.11.2021
  • 18.11.2021
  • 9.12.2021

Ilmoittautuminen

Hinta on 495 €/hlö (+ alv). Minimiosallistujamäärä 3 hlöä. Jos haluat mukaan, ilmoittaudu mukaan alla olevan ilmoittautumislomakkeen kautta.

Jos teitä on useampi tai haluat oppia omassa rauhassa oman firmasi tyyppien kanssa, järjestämme mielellämme räätälöidyn yksityisvalmennuksen teille sopivana ajankohtana. Jos haluat lisätietoa valmennuksesta tai tiedustella räätälöityjä valmennuksia, vastaamme mieluusti alla olevan lomakkeen kautta tai ota yhteys suoraan Satuun joko meilitse satu.heikinheimo@fraktio.fi tai pirauttamalla 040 758 7805.

Ilmoittaudu tai kysy lisää

*

Kiinnostuitko?

Tuike Järvi

Tuike Järvi

Chief Experience Officer

040 059 2123
tuike.jarvi@fraktio.fi
Joonas Pajunen

Joonas Pajunen

Toimitusjohtaja

050 382 3488
joonas.pajunen@fraktio.fi
Petteri Hellgren Fraktio

Petteri Hellgren

Chief Growth Officer

045 279 3970
petteri.hellgren@fraktio.fi